logoVi støtter kræftens bekæmpelseVi støtter Børns Vilkår logo
lejeboligerandelsboligerejerboligerbytteboligerboligsøgendemenu

Tirsdag 16. oktober 2018

Til forsiden

Tilmeld dig som boligsøger
Tilmeld din bolig

Nyhedsbrev
Info om boligbasen
Boligbasen in english


"Hej. Jeg har nu fundet min drømme lejlighed, og vil gerne have slettet min profil på boligbasen"

Christian Jensen

vis alle (412)



Sikker betaing via:


Header nyhed
Tilmelding





Kundeservice
support
Tlf.: 70 27 00 13
(Man-Tor kl. 12-14)

Email: info@boligbasen.dk

Postadresse:
Boligbasen Aps
Jyllandsgade 20
9000 Aalborg C
SE: 28313756


Bolignyheder Overskrift
10. oktober 2018:
København trækker antalle...
Antallet af lån, hvis man kigger på antallet af lånetilbud, der kommer...
Læs nyhed

7. oktober 2018:
Demente skal leve blandt ...
Flere kommuner er i gang med bydele, hvor plejen af demente foregår i ...
Læs nyhed

Flere nyheder

Dankort  Visa  Visa elektron  Mastercard  Maestro  Mobile pay  American express  Diners Club  JCB 

Ikea satser igen på Indien - uden svinekød i kødbollerne

Ikea åbner torsdag sit første varehus i Indien, efter at bureaukrati fik det til at fejle i 2006.

Det nye varehus ved byen Hyderabad vil være med et indisk strejf, lover Ikeas topchef, Jesper Brodin.

- Vi lover at levere fin kvalitet til priser, der kan betales, og vil forsøge at sprede os og nå ud til andre dele af landet med flere varehuse, siger han.

Ikea, hvis grundlægger, Ingvar Kamprad, døde i januar, har varehuse i 49 lande, men har indtil nu ikke haft en chance for at sikre sig en luns af den indiske middelklasses forbrug.

I 2006 var det strikse lokale forordninger og krævende bureaukrater, der fik Ikea til at opgive sine daværende planer om at rykke ind i Indien.

Denne gang har Ikea regnet på det og er nået frem til, at varehuset i Hyderabad det første år vil få besøg af syv millioner kunder. Ikea satser på at åbne yderligere 25 varehuse frem til 2025.

Men høje toldsatser på importerede varer i Indien vil forsat være en hurdle for den svenske møbelgigant.

Brodin siger, at det har været nødvendigt at give varehusene et indisk pift for at kunne få tag i den indiske middelklasse. De er for eksempel ikke vant til selv at samle møbler - selve kernen i Ikeas virksomhedsmodel.

En af de klare forskelle til Ikeas varehuse andre steder i verden er den gigantiske restaurant, der kan tage imod 1000 gæster. Den største, som Ikea har i hele verden, og"formentlig Indiens største", siger Brodin.

I stedet for svinekød i varehusets kødboller, som er næsten lige så berømte som Ikeas reol Billy, vil der være kyllingekød eller vegetarmad.

Sammen med Ikeas vanlige møbler er der tilført relevante varer fra det lokale marked. Også en del billige for at kunne imødekomme kundernes "store forhåbninger til deres hjem med små penge i pungen", siger John Achillea, der er bestyrer i det nye varehus.

/ritzau/
8/8/2018

Grafik