logoVi støtter kræftens bekæmpelseVi støtter Børns Vilkår logo
lejeboligerandelsboligerejerboligerbytteboligerboligsøgendemenu

Onsdag 19. september 2018

Til forsiden

Tilmeld dig som boligsøger
Tilmeld din bolig

Nyhedsbrev
Info om boligbasen
Boligbasen in english


"Jeg har fået en bolig takket være Boligbasen, så i må meget gerne slette mig"

Anne Glavind Rasmussen

vis alle (411)



Sikker betaing via:


Header nyhed
Tilmelding





Kundeservice
support
Tlf.: 70 27 00 13
(Man-Tor kl. 12-14)

Email: info@boligbasen.dk

Postadresse:
Boligbasen Aps
Jyllandsgade 20
9000 Aalborg C
SE: 28313756


Bolignyheder Overskrift
14. september 2018:
Priser på huse og lejligh...
Set på landsplan stiger priserne på huse og ejerlejligheder fortsat, v...
Læs nyhed

13. september 2018:
Omstridte kystvindmøller ...
Nye vindmølleparker ved den jyske vestkyst producerer el som 380.000 h...
Læs nyhed

Flere nyheder

Dankort  Visa  Visa elektron  Mastercard  Maestro  Mobile pay  American express  Diners Club  JCB 

Ærgerlige politikere nikker ja til forsinkelse af Femern

Forligskredsen bag danmarkshistoriens største anlægsprojekt har onsdag set hinanden i øjnene og nikket ja til en forsinkelse på op mod fire måneder, som blev offentligt kendt i marts.

Forsinkelsen ærgrer transport-, bygnings- og boligminister Ole Birk Olesen (LA) ifølge en pressemeddelelse.

- Det var med stor bekymring og ærgrelse, at vi før påske modtog beskeden om, at den tyske myndighedsgodkendelse endnu en gang er blevet udsat.

- Jeg har i dag drøftet sagen med forligskredsen bag Femern Bælt-forbindelsen, siger han, og dermed kører processen videre som aftalt blot med en forsinkelse.

Forsinkelsen skyldes behov for mere tid til at sikre, at godkendelsen fra myndighederne kan holde til eventuelle klager. Dermed får forbindelsen ikke en miljøgodkendelse til sommer, som ellers var planen.

Det er en uafhængig myndighed, der håndterer miljøgodkendelsen af den 18 kilometer lange tunnel mellem Danmark og Tyskland. Planlægningen har stået på i snart ti år og nærmer sig altså målstregen.

Forligskredsen består foruden blå blok af Socialdemokratiet, De Radikale og SF.

Femern Bælt-forbindelsen vil blive en sænketunnel med en firesporet motorvej med nødspor og en dobbeltsporet elektrificeret jernbane.

Der har været 12.600 indsigelser mod projektet, der blev indgivet i sommeren sidste år. Det er den danske stat, som næsten egenhændigt finansierer projektet på 7,4 milliarder euro (omkring 55 milliarder kroner).

Folketinget vedtog i 2015 en lov om anlæg og drift af den faste forbindelse over Femern Bælt med tilhørende landanlæg i Danmark.

/ritzau/
4/4/2018

Grafik